-->

Saturday, December 02, 2006

Air mata Cairo tumpah lagi

Bismillah..

Sudah lama saya tidak menulis sajak. Jadi kali ni saya sertakan sajak air mata yang saya tulis besempena kepulangan insan-insan istimewa ke tanah air pada 1 disember 2006 yang lalu. Maafkan saya jika gambar-gambar sensort yang saya uploadkan menyentuh hati mana-mana pihak. Sekadar tatapan dan renungan. Lihatlah apabila mereka mampu menangis. Alangkah baiknya jika tangisan itu ikhlas keranaNya...

Air mata Kaherah tumpah lagi
Enam jejaka meninggalkan kami
Cairo Airport menjadi saksi
Sayu dan gembira menggamit naluri

Air mata Kaherah tumpah lagi
Dua coaster datang mengiringi
Setramco lagi masih tak mencukupi
Solah as-safar sesak dipenuhi

Air mata Kaherah tumpah lagi
Candid dan video habis dimanipulasi
Pelbagai ragam, gaya dan posisi
Hanya yang menarik ku paparkan di sini

Air mata Kaherah tumpah lagi
Harapan dan semangat dibawa pergi
Kenangan di sini di copy di CD
Jadi bekalan perjuangan harmoni

Air mata Kaherah tumpah lagi
Yang pergi tetap kan pergi
Tinggallah kami di sini yang berbaki
Kerna perjuangan tak selesai lagi

Air mata Kaherah tumpah lagi
Yang pergi sayu membawa memori
Yang tinggal sayu tak sekali kembali
Yang menunggu sayu sekian lama menanti

Air mata Kaherah tumpah lagi
Jatuh di pipi seorang lelaki
Mahal harganya menitis sesekali
Biar tumpahnya kerana Ilahi

Selamat kembali ke tanah air buat Azman Shaari(Wak Reng), Nazir, Farid Nong Chik (Tawil), Nazurraini, Firdaus Omar (lempeng) dan Agus Maidi.

Moga kita tergolong dalam 7 golongan seperti yang terkandung di dalam mafhum hadis Nabi SAW berikut:

7 golongan yang mendapat lindungan arasy Allah iaitu pada hari yang tiada bayangan kecuali bayangan-Nya sahaja (hari qiamat):

1) Ketua yang adil
2) Seseorang yang hidup di dalam beribadat kepada Allah
3) Seseorang yang sangat mencintai masjid (utk beribadat)
4) Dua orang lelaki yang saling mencintai kerana Allah, mereka berjumpa dan berpisah kerana Allah
5) Seseorang yang apabila dia mengingati Allah secara sendirian maka akan mengalirlah air matanya
6) Seorang lelaki yang 'diminta' oleh perempuan yang mempunyai harta dan kecantikan, maka dia berkata, sesungguhnya aku takut kepada Allah
7) Seseorang yang bersedekah sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang telah diberi oleh tangan kanannya (kerana ikhlas)

Au kama qola Rasulullahi SAW

Moga bertemu kembali di tanah air nanti. Salam perjuangan dariku http://www.afais.blogspot.com/

Balik ke Malaysia..Seronok ker??Tanggung jawab menggunung menanti di sana..

Sedihnya abang sorang ni dah balik..5 tahun tak balik tu..kalau saya tak tahan kot..tapi abang sorang ni memang power. Kalau tak der orang yang dah menunggu kat sana tu..dia nak duk sini lama lagi.. Caya la ust. Azman. Jumpa di Rengit nanti. Ingat, selipar jangan bawak masuk dalam masjid tau, jangan lompat dari bas pulak..hehehe..takut terlupa...Terima kasih segalanya my brother..

Ustaz Rafi jangan sedih yer abang-abang dah balik Malaysia..Saya ada lagi leh temankan ke mana ustaz Rafi nak pergi insyaallah..

Dia ni tak mahu menangis langsung walupun saya hanya minta setitik. Kira berjaya la dia ni tahan air mata kat depan kami..Belakang kami semua, kami tak tahu la..Tapi bagsunya si Mamat sorang ni, belum lagi sampai ke rumah dia di Senggarang dah call saya kat sini. Jam 4 pagi menyamar sebagai pegawai dari Pejabat Agama Batu Pahat. Tq for calling me my frends!!!

Dua situasi berbeza..Sedih dan gembira...Teramat gembira pun terkadang boleh menumpahkan air mata kan...

No komen...

No comments:

Related Posts with Thumbnails