-->

HijriDate

Saturday, November 14, 2009

Diari Muhammad Fawwaz el-Afif - Jumaat, 13 November 2009 : Tahnik Bersama Syeikh Muhammad Ibrahim Al-Kitani

Alhamdulillah, akhirnya buat kali ke-empat Muhammad Fawwaz keluar melihat dunia luar. Pertama kali ketika pulang dari hospital, kedua ketika bertahnik bersama syeikh Abdul Aziz dan Syeikh 'Alak di Asofiroh, ketiga membuat sijil beranak di Sidi Bish dan keempat solat jumaat di Masjid Minak Syarqi mendengar khutbah Syeikh Al-Muhaddist Muhammad Ibrahim Al-Kitani.

Setelah khutbah dan solat jumaat, Kami semua sempat mendengar kuliah jumaat yang bertajuk "Kunu maas sodiqin" yang bermaksud bersama-sama dengan orang yang benar dan soleh, moga-moga kita akan menjadi orang yang benar dan soleh. Muhammad Fawwaz mendengar dengan tenang. sepanjang keluar hari itu tidak sedikit pun Muhammad Fawwaz menangis, hanya sekali dua menggeliat meminta minum. Bekalan 2 botol Baby Drink habis disuap ke mulut Muhammad.

Akhirnya Syeikh Muhammad Ibrahim berkenan untuk mentahnik Muhammad Fawwaz setelah menunggu giliran bersalaman sekitar setengah jam setelah berakhirnya kuliah jumaat. Ramai juga pakcik-pakcik yang cerah-cerah wajah mereka mendoakan Muhammad Fawwaz moga-moga ada keberkatan untuk Muhammad Fawwaz dan keluarganya.

Kembali dari Minak Syarqi, Muhammad Fawwaz dibawa ke program bersama pelajar Medic di Bangunan MARA. Program tersebut adalah program perasmian Smart Circle Perubatan. Kami dijemput sebagai mentor dek kekurangan tenaga di peringkat perubatan. Alhamdulillah Muhammad Fawwaz telah diberikan pengalaman mengikuti program-program tarbiah sejak kecil moga berterusan hingga ke akhir hayat dalam kalangan orang-orang yang soleh, Amin.

Menanti giliran bersalaman dan bertahnik.

Bertahnik bersama Syeikh Al-Muhaddist Muhammad Ibrahim Al-Kitani. Sayang sekali, gambar tahnik tidak berapa clear lantaran ramainya orang yang memerhatikan dan kamera yang tersilap funtions. Alla kulli haal Syeikh berkenan untuk bergambar bersama kami sebelum menaiki kenderaan.

Syeikh mendoakan Muhammad Fawwaz dan keluarga. Moga ada keberkatan ameen. Hayakallah Ya Maulana. Syukran Jazeelan.

Bersama Baba Insyirah yang turut hadir. Tq Ust Mustaqim yang membantu tidak lupa juga kawan-kawan lain yang turut hadir bersama-sama.

No comments:

Related Posts with Thumbnails